MAÁR GYULA
Harmat György: Kizökkentek az időből (Maár Gyula)
Báron György: Töltőtolltól kameráig (A fiatal Maár kritikái)
MAGYAR MŰHELY
A Rákosi-rendszer cenzúrája annyira éber volt, hogy a sztahanovista szellem és a határtalan paranoia jegyében még a propagandacéllal forgatott, a hatalomhoz készségesen igazodó játékfilmek közt is jókora pusztítást végzett. A magyar filmművészet legjobbjait, Szőts Istvánt, Radványi Gézát, Balázs Bélát hamar félreállították, de a szocialista realizmus eszméjét elfogadó rendezők ideológiai megbízhatóságában sem hittek.
Gervai András: Hét szűk esztendő (Filmcenzúra 1947-53)
Mészáros Márton: „Csatázom tovább!” (Beszélgetés Rófusz Ferenccel)
Huber Zoltán: „Leszálltam a magas lóról” (Beszélgetés Antal Nimróddal)
NAGYMENŐK ÉS LÚZEREK
Hollywood „amerikai álom” mozija az erények maximumához köti a vágyálmok beteljesülését, az új trend szerint viszont a féktelen hedonizmus és törtetés vezet a csúcsra. A gengszterfilmek antihőseivel szemben az új nagymenők nem születnek bele a bűn világába, tudatosan döntik el, hogy átlépik a törvényes határokat.
Baski Sándor: Az élet császárai (Amerikai rémálom)
Huber Zoltán: A látszat hatalma (Jordan Belfort: A Wall Street farkasa)
Pápai Zsolt: Szex, drogok és bázispontok (Martin Scorsese: A Wall Street farkasa)
Varró Attila: A túlélés művészete (David O. Russell: Amerikai botrány)
Szabó Ádám: A vágóhíd felé (Kortárs gengszterfilm: az elveszett férfiasság)
Benke Attila: Zongoralecke vesztes gengsztereknek (James Toback: Fingers)
VERHOEVEN
Verhoeven korai munkái a holland film csúcsteljesítményei, egyszerre elsőrangú szerzői művészfilmek és szuggesztív zsánerdarabok. A ma 75 éves rendező a holland film legsikeresebb és legradikálisabb képviselője, miután tabukat sértő nagyjátékfilmjeivel kiközösítette magát hazájában, Hollywoodba ment.
Csiger Ádám: Hús + vér (Paul Verhoeven – 1. rész)
Csala Borbála: Provokatőrből próféta (Verhoeven Hollandiája)
BALKÁN EXPRESSZ
Forgács Iván: A periféria reménytelensége (Albán filmek)
FESZTIVÁL
Mátyás Győző: A szabadság fényében (Stockholm)
Orosz Anna Ida: A valóságon túl (Anilogue)
TELEVÍZIÓ
Kolozsi László: A pilóta fia (Miklauzic Bence: Hőskeresők)
Kovács Kata: Kockázat nélkül (Madarász Isti: A legyőzhetetlenek)
Roboz Gábor: Technofília (Charlie Brooker: Fekete tükör)
KRITIKA
Varga Balázs: Egy meg egy nem megy (Lars von Trier: A nimfomániás 1-2.)
Zsubori Anna: Apám, Disney (John Lee Hancock: Banks úr megmentése)
Árva Márton: Az orvos ártó keze (Lucia Puenzo: A német doktor)