Filmvilág blog

5 ok, amiért a Django elszabadul nem egy Becstelen Brigantyk

Hiányérzet

2013. január 21. - Baski Sándor

Quentin Tarantino új filmje maradéktalanul felsorakoztat minden olyan kelléket, ami egy igazi Tarantino-mozihoz szükséges. A Django elszabadul felszabadult, szórakoztató produkció, amely a jelek szerint a rendező anyagilag legsikeresebb filmjévé válhat. Bizonyos jelek mégis arra mutatnak, hogy a Mester ezúttal tartaléküzemmódban dolgozott.

1. Tarantino egyik legfőbb alkotói erénye a kiszámíthatatlansága. Rendezői stílusjegyeit ugyan pontosan ismerjük, mégis képes minden új filmjével meglepetést okozni. A (majdnem) egyetlen helyszínen játszódó Kutyaszorítóban után kevesen számítottak egy annyira agyafúrt és összetett filmre, mint a Ponyvaregény, de a Jackie Brown letisztultsága és visszafogottsága is váratlan volt, hasonlóan az Ázsia felé forduló Kill Bill látványos akciójeleneteihez és klipesztétikájához. A „való világ” problémái iránt addig kevés érdeklődést mutató QT a történelmet kreatívan újraíró Becstelen Brigantykkal is új irányba mozdult el, de még a sokak által az életmű leggyengébb darabjának tartott Halálbiztos is merészen rácáfolt az elvárásokra. A Django elszabadul ellenben az első olyan Tarantino mozi, amely szinte semmilyen meglepetést nem tartogat a nézőnek. Ugyanazt a receptet követi, mint a Becstelen Brigantyk; nem csak a dramaturgiáját hasznosítja újra, hanem az egyik legfontosabb karaktert is. Hiába zseniális színész Christoph Waltz, ugyanaz az alakítás másodszorra már kevésbé izgalmas – és ez a filmre is áll.

django2_1.jpg

 2. A Django elszabadult, a visszajelzések alapján, sok néző a kelleténél hosszabbnak találja. Ennek aligha a 165 perces játékidő az egyetlen oka. A Ponyvaregény, a Jackie Brown vagy a Brigantyk sem sokkal rövidebb, azokban viszont a hosszú dialógok ellenére jóval feszesebb a történet, és ami még fontosabb: a szövegeléseknek mindig van tétjük. A Django elszabadul legnagyobb dramaturgiai bakija, hogy [SPOILER!] a DiCaprio által alakított főgonosz és a két hős (verbális) összecsapásából a 20 perces kulcsjelenetben hiányzik a valódi feszültség. Talán azért, mert egyáltalán nem világos, mi Django és Schultz doktor túlbonyolított tervének célja; miért nem vásárolják meg Broomhildát, úgy ahogy bármelyik másik rabszolgát? A praktikus válasz erre az, hogy különben nem ismerkedhetnénk meg a mandingo harccal és Candielanddel sem, de Tarantino talán van olyan jó forgatókönyvíró, hogy ugyanerre a célra kitalálhatott volna egy jóval hihetőbb dramaturgiai indokot is.

 3. Nem szerencsés, ha egy filmben a címszereplő a legkevésbé érdekes karakter. A Django elszabadulban pontosan ez a helyzet. Nincs természetesen olyan szabály, hogy mindenképpen annak a figurának kell a leghangsúlyosabb szerepet kapnia, akiről elvileg a történet szól – Tarantinót eleve azért (is) szeretjük, mert kéjes örömmel teszi zárójelbe a hasonló dogmákat – de ha ugyanez a karakter az utolsó negyedórában végül mégis a középpontba kerül, akkor nem árt, ha addigra sikerül valamilyen érzelmi viszonyba kerülnünk vele. Django azonban megközelíthetetlen, hősszerelmesként pedig csak annyira lehet komolyan venni, mint egy mexikói szappanopera főszereplőjét.

django3.jpg
 4.
Igazi tarantinós zenék nélkül nincs Tarantino-film. A Django elszabadul soundtrackjére összességében nem lehet panaszunk - bár akad néhány kevésbé kúl, a kelleténél szentimentálisabb hangvételű dal is – de Tarantino mintha ezúttal nem a zenéhez komponálta volna a jeleneteket, hanem „csak” aláfestésként használta őket, ahogy a legtöbb közönséges rendező. Így aztán nincs is benne olyan emlékezetes pillanat, mint a David Bowie-féle Putting Out The Fire felcsendülése a Brigantykban.

 5. Nyilatkozatai alapján Tarantino a Django elszabadult is hasonlóan provokatívnak szánta, mint a Becstelen Brigantykat, de ez már kezdettől egy lehetetlen küldetés volt. A gengszterrap korában a „nigger” kötőszóként való használata talán egyedül Spike Lee-t izgatja fel, a rabszolgaságon élcelődni pedig aligha számít tabusértésnek. A máig (és mindenhol) létező antiszemitizmust (is) kommentáló Brigantyk jóval bátrabb és pimaszabb produkció, amely ráadásul a nézőnek is ki- illetve beszól. A Django elszabadul ezzel szemben „csak” egy szórakoztató QT-egotrip.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr75029790

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.21. 10:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.01.21. 09:39:10

Django oda-vissza veri a Brigantykot :)

Huber Zoltán 2013.01.21. 10:18:59

Az első érveddel nem értek egyet: én azt gondoltam, lesz a filmben ördögszekér, párbaj hosszú nézésekkel vagy legalább egy koporsóból felbukkanó gépfegyver. Azt lehetett sejteni, hogy a Django nem egyszerű spagetti-idézgetés lesz, de hogy ennyire háttérbe szorul a western, az számomra meglepő volt.

A másodikhoz annyit, hogy nemcsak maga a történet gyenge (és meglepően lineáris), de dramaturgiailag is elhibázott. !SPOILER! Tarantino jóval a finálé előtt kinyírja a legérdekesebb karaktereket, majd csinál egy újabb, már-már unalmas befejezést?! !SPOILER VÉGE! A párbeszédekkel sem csak az utolsó harmadban, de már jóval előtte is vannak gondok, néha kimódoltak és terjengősek, nekem Waltz cirádái néha fárasztóak voltak.

Django valóban sótlan figura, de ebben szerintem Jamie Foxx legalább annyira hibás, mint QT, hisz lenne potenciál a karakterben, ha nem komolykodná végig ezt az egészet a színész. Nem csak vele van azonban gond, én most először éreztem, hogy a haverok történetbe írásra, az apró mellékszerepek egy része öncélúra sikerült, régebben ezeket mintha jobban megoldotta.

A soundtrack engem ellenben nem zavart, a szentimentális dalok az italowestern kötelező tartozékai, én még furcsálltam is, hogy nem használt ennél is nagyobb hőfokú betéteket. A nyitójelenet, illetve az ültetvényre tartó menetre rávágott hip-hop emlékezetes, bár az "érett" Tarantino már tényleg nem hangolja úgy össze a számokat és a kamerát, mint mondjuk a PF vagy a JB esetén.

Mennyire provokatív a Django? Nem tudom, az USA-ban hogyan viszonyulnak a rabszolgasághoz, de nekem bejött, hogy QT nem afféle "fehér bűntudat" filmet csinált, hanem fehér rendezőként felveti a rabszolgák felelősségét is. Európaiként nekem nyilván a Becstelen Brigantyk kiszólásai jönnek át, de a Djangóban a tahó fehérek tipikus figurái mellett a Samuel L Jackson karaktere például kifejezetten komplexre sikerült + a nácik egyik kedvenc germán mítoszának összemosása a felvilágosult liberalizmussal, szerintem kifejezetten jópofa.

A film megítélésekor azt sem szabad elfelejteni, hogy Tarantino már egy erős márkanév lett, ami láthatóan gúzsba is köti őt - a Kutyaszorítóban idén húsz éves (!), ennyi ideig nyilván nem lehet nyomni az öntörvényű csodagyereket, aki mindig valami brutális meglepetéssel rukkol elő.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.01.21. 10:45:57

1. Kicsit javít azért az összképen, ha nem felejtjük el, hogy a Django a BB-vel induló, történelmet újraértelmező trilógia második darabja, tehát a két film nem ugyanúgy viszonyul egymáshoz, mint mondjuk a Kutyaszorítóban a Ponyvaregényhez.

2. Tök jogos (sztem szinte minden két óra feletti filmből ki lehetne dobni gond nélkül 5-10 percet), ezzel együtt én végig rohadt jól szórakoztam.

3. Tök jogos. Foxx nem az igazi a szerepre, ezt QT kicsit benézte, de szerencsére nem is tragikusan rossz a színészválasztás. Waltz viszont zseniális, akárcsak Fritz, a lova. Azzal is vitatkoznék, hogy ugyanazt a figurát hozza-e, mint korábban.

4. A zeneválasztással nincs semmi baj, sőt, SPOILER az Ördög jobb és bal keze zenéjének berántása a stáblista előtti jelenetbe van olyan zseniális, mint a korábbi zeneválasztások. A mester nem a popzenéből szelektált elsősorban, hanem más filmek soundtrackjéből, ennyi.

5. A provokáció itt is adott. A gengszterrapperek gond nélkül niggázhatnak álló nap, amíg ők maguk is niggák, vagy legalábbis elfogadják őket igazi gengszternek. QT viszont nem nigga, nem gengszter, és a Django elég kemény dolgokat hoz fel az amerikai történelemmel összefüggésben. Egy korrektebb déli államban meg is lincselnék érte, máshol pedig azért fogják utálni, mert "nem elég píszí".

Összességében sztem a Django nem sokkal rosszabb a Brigantyknál, mindkettő elég fasza, viszont egy nagy gondom van velük: nem hiszem, hogy hamar újra akarnám nézni bármelyiket is. A Halálbiztosig ez nem nagyon fordult elő velem és egy Tarantino-filmmel...

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2013.01.21. 11:31:57

Nekem szerintem jobban tetszett a Brigantyknál, azt a moziba nagyon élveztem, de nem is tudom, hogy DVD-n megnéztem-r már.

A 2. érvet tartom a legigazabbnak, a közepén valóban kicsit leül a film. Ha egy kicsit feszesebbé vágják az nem lett volna gond (ez talán Sally Menke -RIP- hiányából fakad).

A párbeszédek szerintem emlékezetesebbek mint az előbbi filmben (és persze jóval lineárisabb mint az eddigi filmek, nem tökéletes de annyira szórakoztató volt, hogy fel sem tűntek a hibái) és a zenei választás is nagyon jó (nekem a kedvenc jelenetem amikor a His name is king zenéjére sétál lovon a gyapotszedőknél).

Valóban nem hozott igazi meglepetést a film, de engem nem zavart. Jaime Fox viszont valóban a legszürkébb az egész stábból, de nem rossz (lehet h a karaktere sem volt olyan jól megírva mint a többiekké).

Huber Zoltán 2013.01.21. 12:13:23

@Orosdy Dániel: ha tetszett, miért nem akarod ezeket a cuccokat újranénzni? Nekem a Brigantyk pl. másodikra/harmadikra jobban tetszett, a Halálbiztos meg az amerikai "egyben-Grindhousban" már teljesen okés (a nyisszantások jót tesznek neki). A Djangót is meg fogom még nézni a közeljövőben, szerintem ugyanolyan vicces lesz, mint elsőre, sőt...

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2013.01.21. 12:28:42

@Huber Zoltán: Azok után, hogy az exploitation hommage-nak szánt Halálbiztosban a főszereplők dumapartit tartottak és csak az utolsó 10 percre jutott akció, én már nem lepődtem meg rajta, hogy a Djangónak kevés köze van az "igazi" spagettiwesternekhez. Ezt amúgy nem is állította QT, arról beszélt végig, hogy a Django egy "southern".

A legérdekesebb karakterek kinyírása nem feltétlenül lenne probléma, ha a duplafinálé (és Django Monty Python filmbe illő szökése) nem érződne valamiért erősen ad hoc jellegűnek. Ezzel együtt tetszettek az akciójelenetek.

Eredetileg Will Smith-é lett volna a szerep, ő biztos több iróniával alakította volna, de akkor az egy más film lett volna. (Nem biztos, hogy gyengébb. A KKK-jelenet humorát nagyon vette a közönség.) Nem varrnám ezt egyedül Foxx nyakába, a forgatókönyvben kellett volna jobban kidolgozni Django és Schultz kapcsolatát - legalább annyira, mint Stephen és Candie viszonyát.

@Orosdy Dániel:
1.Világos, hogy a Django a BB "párdarabja", tehát a hasonlóságok egy része nem a véletlennek köszönhető, de számomra ez levon a film élvezeti értékéből. És mintha QT írói kreativitására se lett volna jó hatással, hogy kvázi (bocs az ordas közhely miatt) kitaposott ösvényen haladhatott. 3. Nem pont ugyanazt a figurát hozza, de a (verbális) manírok nagyon hasonlóak.
4. Nem a zeneválasztást illettem kritikával, csak a használat módját. A "rabszolga hős hősködik" jelent alá amúgy szerintem elég lett volna egyszer betenni a gengszterrappet, annyira nem jó és eredeti poén, hogy kétszer is el lehessen sütni. Bár a "ruhaujjból elővarázsolom a pisztolyt"-trükkel is ez történt... 5. Niggerezni egy olyan történelmi filmben, ahol nem niggerezni történelemhamisítás lenne, nem olyan merész dolog, mint egy kortárs környezetben játszódó filmben tenni ugyanezt. A kívül fehér, belül fekete QT már a Ponyvaregényben felrúgta ezeket a tabukat...
A Brigantykat anno még a moziban újranéztem (a sajtóvetítés után "igazi" közönséggel), és talán még jobban is élveztem mint elsőre. A Djangót is újra fogom 1 hónap múlva, és akkor kimondom a végső verdiktet. :)

Atkakukac1989 2013.01.21. 14:31:32

Mindegyikben van némi igazság, de ha csak ennyi baja lenne a legtöbb filmnek, amit szeretett/mostanság sztárolt/tényleg tehetséges rendezők csinálnak, akkor megnyalnánk mind a 10 ujjunkat.

Christoph Waltz viszont kicsit hasonló, de össz. teljesen más figurát hoz mint a Brigantykban.

TARTYOMeister (törölt) · http://isaw.blog.hu 2013.01.21. 16:49:04

A Django ide oda veri a Brigantyk-ot.

Pláne a feka rap zene miatt :D

Varga Denes 2013.01.21. 17:18:17

ezzel nem értek egyet:

"Talán azért, mert egyáltalán nem világos, mi Django és Schultz doktor túlbonyolított tervének célja; miért nem vásárolják meg Broomhildát,
úgy ahogy bármelyik másik rabszolgát? A praktikus válasz erre az, hogy különben nem ismerkedhetnénk meg a mandingo harccal és Candielanddel sem, de Tarantino talán van olyan jó forgatókönyvíró, hogy ugyanerre a célra kitalálhatott volna egy jóval hihetőbb dramaturgiai indokot is."

tarantino szerintem hihetően felvezeti, hogy candie szóba sem állna velük, ha csak egy pár száz dolláros értékű rabszolgát akarnának megvenni tőle. ezért kell a terv, hogy nekik egy mandingo harcos kell, hogy bejuthassanak a birtokra, és majd ott kiügyeskedik a lány megvételét/megszöktetését.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2013.01.21. 17:30:04

@Varga Denes: Kedves Dénes! Teljesen váratlanul ért a kérdésed. :)

Az valóban hihető, hogy Candie pár száz dollár miatt nem izgatná magát, de ha Schultz megjelent volna nála egyedül (Django nélkül), azzal, hogy hallotta valahol, hogy Candie-nek van egy németül beszélő rabszolgája és megvenné mondjuk 3000 dollárért, akkor Candie-nek semmi oka nem lett volna rá, hogy nemet mondjon, mert ahogy később kiderül, a pénzt többre tartja az elveknél. Esetleg feljebb srófolta volna az árat.

Akkor lett volna tétje ennek az egész akciónak, ha Djangóéknak nem lett volna semmi pénzük, mert akkor tényleg létkérdés lett volna, hogy át tudják-e Candie-t baszni. Így, hogy a néző is tisztában van vele, hogy ott a zsebükben a pénz, semmi súlya nincs a dolognak.

steflac 2013.01.21. 21:07:40

Na igen, a mandingos résznél én is elvesztettem a fonalat, és csak azt vártam, hogy mikor folytatódik valami akcióban... ami így is lett (lovaglás, korbács és mindenki mehet tovább). Kezdett "ocean's 11"-es lenni a magyarázat.

Nagyon szép montázs lett a film, de az a valami, az a speckó, amit QT-től vártam, az nagyon elmaradt! Kb. félbevágtam volna ott, amikor a hegyről lejönnek, és lehetett volna egy masszív első fejezet.

Ami viszont komolyan érdekel, hogy akkor most a "fekete elnökös" Django - mert szerintem kikacsint -, az Oszama gyilkolós ZDT, a hasonlóan epikus és a fényező, de 60 percig dög unalom Argo-akció, vagy a részemről még nem ismert Lincoln nyer a legjobb filmben.
Bár nálam eddig az Amour nyerő, ott végig beleremegtem.

Plusz, csak én éreztem úgy, hogy a Django-Django részből többet is ki lehetett volna hozni?

Sonay 2013.01.21. 21:17:29

Ez a Django egy egyszer nézhető film, semmi több. Az egész Tarantino dolog túl van lihegve. Nekem a csúcs (és az egyetlen többször is nézhető filmje)a Kill Bill volt.
A western műfajból sokkal többet és jobbat is kihozhatott volna.

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.21. 22:51:50

Nekem tetszett a film, főleg azért mert szerepeltem benne!

AldoWinnfield 2013.01.22. 00:14:34

@[bs]: Téves, hiszen még akkor sem nagyon áll szóba velük elsőre, amikor mandingo harcost akarnak venni. Csak Schultz válasza (unatkozom és jó szórakozásnak tűnik) kelti fel a figyelmét. S azt se feledjük, a filmből is kiderül, hogy magát a találkozót az ügyvéden keresztül rendezték le, szóval többlépcsős az eljutás Candie-hez és nem biztos, hogy egy rabszolgalány megvásárlása, akár 3000 dolcsiért is van olyan ügy, ami eljut hozzá... És persze az is fontos az egészben, hogy Schultz és Django összeszokott páros már ekkor, akik valószínűleg nem elsőre és nem másodjára adják el magukat másnak. Eddig mindig sikerrel jártak. S a filmből az is kiderül, hogy nem nagyon akarták költeni a pénzt (még ha sokat is szereztek), hiszen ha Stephen nem ép közbe, valószínűleg potom áron kiváltják Brünhildát, majd elmennek és basznak visszamenni 12000 dollárral a mandingóért. S ugye még így is megúszták volna az egész mutatványt 12000 dollárért, ha Schultznak nem lesz végérvényesen elege és nem lövi le Candie-t... ( Ez a lépése egyébként gyönyörűen fel van vezetve :)

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2013.01.22. 01:35:26

@AldoWinnfield: Szóval azért kellene izgulnunk, hogy hőseink minél kevesebb pénzt költsenek? Úgy, hogy közben Django élete szerelme a tét. Nagyon romantikus...

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.01.22. 08:01:10

@Huber Zoltán: Nehéz ezt megfogalmazni, de az újabb QT-filmek nekem valahogy sokkal lezártabbnak tűnnek a koraiaknál. Ha megy a tévében, még a Halálbiztos előtt is le tudok ragadni, de valahogy a Becstelen Brigantykról nem az jutott eszembe, miután befejeztem, hogy "na, ezt meg kell nézni újra!". (Szemben pl. a Killer Joe-val.) De tegyük hozzá, az eredeti kijelentésben van hangsúly a "hamar"-on is. :)

@dr. KING SCHULTZ: Grüss Gott! Nekünk is (részben) azért tetszett a film, mert ön szerepelt benne, Herr Schultz! Oszt milyen túlvilág?

AldoWinnfield 2013.01.22. 08:08:31

@[bs]: Nem azért kell izgulnunk, csak az is egy szempont. Brünhildát csak úgy lehetett kihozni onnan, ha bemennek a birtokra, Candie közelébe férkőznek, s ha már ott vannak, két csibész fejvadász nyilván nem szeretne túl sok pénzt kiadni :) Attól még áll, hogy nemes küldetésen vannak.

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.22. 12:02:58

@Orosdy Dániel: Egészen gut a túlvilág, bár jobb lett volna ha nem ebben az országban születek újjá, mert ez elborultabb mint a régi szép lövöldözős idők.

@AldoWinnfield: Nana fiam, tudja már leírni szépen Broomhilda Von Shaft nevét.. Mégiscsak ő a beszélgető partnerem!

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.01.22. 12:59:27

@dr. KING SCHULTZ: Na ja, ehhez az országhoz talán Tarantino és Kafka együtt is kevés lenne.

BTW: von Shaft neve akkor már lehetett volna von Schaft, nemde? Úgy jobban ül a poén.

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.22. 13:40:04

@Orosdy Dániel:

Nem nem lehet, mivel idéznék egy mondatot te tudatlan fiatal!

"Broomhilda and Django are both the great-great-great-great grandparents of John Shaft, from the Shaft movie series."

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.01.22. 14:05:35

@dr. KING SCHULTZ: Dehát éppen erről beszélek, Herr Doktor! Hogy az a "c" elkophatott volna a hatvanas évekre, és csak mi, (újonnan) beavatottak tudnánk, hogy ez egy ECHTE német eredetű név. Na érti.

Egyébiránt ich bin nicht ein tudatlan fiatal, nitrót vittem át rönkhidakon Latin-Amerikában!

O-Ren Ishii 2013.01.24. 08:44:21

Engem zavar, hogy van ez a Sukiyaki Western Django film 2007-ből....Quentin színészkedik benne, áradozik a rendezőről...még a zene is ugyanaz...akkor a Django Unchained csak ennek egy remake-je?! Lemásolta más ötletét? Megvette? Zavar és kész ész erről nem lehet olvasni sehol.....

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.01.24. 11:55:54

@O-Ren Ishii: A Sukiyaki Western Django egy jó rendező gyenge filmje, és valóban van köze Tarantinóhoz, de nem sok: játszott benne, mert a haverja megkérte rá, ennyi. A Sukiyaki Western Django közelebbről követi az eredeti Django történetét, de a hasonló címen, Tarantino szereplésén és a zenén kívül semmi köze a Django elszabadulhoz.

O-Ren Ishii 2013.01.24. 12:28:37

@Orosdy Dániel: Értem. Nekem is tetszett a film, csak keserű a méz. Azért a név azonosság, zene, stb...nekem sajna csorbult a lelkesedésem az eredetiség tekintetében. Kicsit átírjuk, athelyezzuk mas "scenario"-ba es mar mehet is....latni ahogy a masik filmben mas szineszek ugyanarra zenére csinalnak mindent...haaat...

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.01.24. 17:13:48

A Brünnhildát kivásárlós beszélgetéshez, vitához csak annyit fűznék hozzá, hogy Tarantino voltaképp azt is megmagyarázza, hogy miért nem vásárolják ki egyszerűen akár 3000 dollárért. Mert Candie egyből felszegné a fejét, hogy ugyanmár mi a fenéért adna egy jött-ment német idősödő fószer és a feketéje ennyi pénzt egy koszos rabszolgalányért. És ha ezek ketten felkeltik egy ilyen rabszolgatartó figyelmét abból bizony nem sok jó származhat. Ezt Tarantino szépen be is mutatja a filmben.

Egyébként én is azon a véleményen vagyok, hogy sokkal élvezetesebb és egyben jobb, mint a Brigantyk. Sőt, amit én már 5-6 évente egyszer csinálok, a megtekintést követően egy napra rá újranéztem, a soundtracket pedig azóta is napi szinten pörgetem.

Persze nem hibátlan, 20 perccel rövidebbnek kéne lennie valóban, árt neki, hogy nem kellően feszes és a dupla finálé sem válik az előnyére - plusz valóban olyan érzés, mintha QT csak azért csinálta volna, hogy szokás szerint tudjon egyet cameozni (nyilván nem, de az érzet, hogy ezt váltja szerintem mindent elmond).

O-Ren Ishii 2013.01.24. 21:41:05

Szívem szerint azt kívánom, hogy a beígért "történelmi" sorozat 3. része full eredeti legyen és ne kelljen mindig egy pl. Enzo G. Castellari-hoz nyúlni....vagy egy Suriyaki Western Django-hoz....QT tud a saját fejéből is elővenni vmit ami teljesen az övé....nagyon szeretem ezeket a filmeket de még jobban tudnám szeretni ha az ötlet 100%-ban Quentiné lenne....

jasszgeri 2013.01.26. 01:56:43

nekem a legnagyobb problemam qt-val kapcsolatban az, h minden filmjet a jackie brownhoz merem. ez termeszetesen egy felol dicseret, mert hat megiscsak azt feltetlezi, h emberunk letett valamit az asztalra, masfelol viszont azt vetiti elore, hogy ez a django unchained bizony elmaradt az elozetes varakozasaimtol. mar akkor aggodni kezdtem, mikor annak idejen felkerult a forgatokonyv az internetre. nem leltem benne olyan qt-tol megszokott parades parbeszedeket. de az ember bizakodik ilyenkor es ugy all hozza, h ad1: megsem az eredetit olvassa, ad2: filmvasznon ez a velt hatrany meg kiegyenlitodhet. nalam ez nem tortent meg sajnos. a mar emlitett problema(?), miszerint a cimszereplo nem eleg fajsulyos, engem szemely szerint nem zavart. hogy waltz kb. annyit tett, h az ss egyenruhat atvaltotta egy western kosztumre, az sem. amit viszont nem vettem szivesen, h a film tetemes hossza ellenre/vagy eppen emiatt csak ugy csordogalt.

es akkor nehany pozitivum, ami vigyazat(!) SPOILER-t tartalmaz:
- big daddy karaktere. don johnson felelmetesen jo es szorakoztato volt. a kinlodas betinaval (ha jol emlekszem igy hivtak), h megis hogyan definialja django-t, rogton utana a betina b2b django percek voltak azok, amit az ember elvar/remel egy olyan forgatokonyv iro/rendezotol, aki megcsinalta anno a jackie brown-t. az emlitett kuklux klanra hajazo komedia is ult. itt azert hozzateszem, h el nem tudom kepzelni, h hogyan itelte meg ezen jeleneteket az, aki szinkronizalt formatumban tekintette meg...
- steven: elsore azt tunt fel, h valoszinuleg az usa afro amerikai torteneteben nem haladja meg a 100-at azon feketek szama, akik ezt a nevet adtak fiuknak a keresztsegben. :D es ebben a szazban mar stevie wonder is benne van. a housenigger karaktere rogton megjelenese pillanataban ellopja a show-t es mar nem is adja ki a kezebol a befejezesig. ami egyebkent szinten nem tetszett. marmint a film vege.
- dr. king schultz: ha nagyon le akarom egyszerusiteni, akkor szamomra ez egy ujramasterelt hans landa volt. ujat nem igen tett hozza, plusz volt egy olyan erzesem vegig, miszerint azert nemet emberunk, h valamelyest javitson az elozo film - annak tortenelmi mivolta - miatt elbillent aranyon. mintha legbelul bantotta volna tarantinot, hogy igy le lettek "alazva" a fritzek. persze, lehet, h ez csak az en hulyesegem, mindenesetre elgondolkodtatott.

es a vegere egy k*rva nagy feketepont, amiert ebbol most kihagyta julie dreyfus-t. tudom is en, egy 2 mp-es jelenet prostikent a bordelyban, esetleg megszemelyesithette volna o candie testveret. raadasul igy meg lehetett volna jatszadozni calvin candie francia fetisizmusaval is.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2013.01.28. 17:39:31

@jasszgeri: Ha a Jackie Brown a kedvenced (az enyém is), akkor van egy jó hírem: állítólag a következő filmje hasonlítani fog hozzá, mármint abban, hogy az is egy szerényebb (kisebb költségvetésű?) film lesz.

Itt egy szinkronos jelenet, ezek alapján nem sokat vesztett az, aki a feliratos verziót választotta:

www.youtube.com/watch?v=yjI6d9qzjoQ

Fent volt a KKK-jelenet is, de a jelek szerint már leszed(et)ték.

gunsmoke (törölt) 2013.01.28. 18:12:01

Az egyetlen ok amiért a Django elszabadul nem egy Becstelen Brigantyk az, hogy a Django elszabadul nem a Becstelen Brignatyk.

Most hasonlítsuk össze a zöldet a kékkel!

Egyébként nem vetted észre, hogy a Django elszabadul épp a kiszámíthatósággal játszik? Mivel Tarantino-t kiszámíthatatlannak találod, Ő az elvárásaiddal szembemenve csinált egy kiszámítható filmet, amit nem vártál tőle, így végső soron kiszámíthataltan marad.
Ha valaki azt mondja egy filmre, hogy jó, csak hosszú, az egy idióta.
Django számomra csak az elején volt érdektelen és a történet előrehaladtával lett egyre érdekesebb.
Luis Bacalov-tól megvolt a DJANGO vagy a His name is KING c. számok, vagy John Legend-től a Who did that to you. Esetleg a film végén a Trinity (Titoli).
Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de én a "koponyás" hasonlatot, a Mandingo harcot, vagy Jackson karakterét meg még egy-két jelenetet elég provokatívnak találtam.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.01.28. 18:21:00

@gunsmoke: Ne idiótázzunk és általánosítsunk feleslegesen! Köszönöm.

villalaci 2013.02.03. 17:35:39

A Django kb 200szor jobb lett mint a bringantik,amiket a fenti kritika ír az meg szerintem marhaság.Nincs feszkó a kulcsjelenetben?Nem érdekesek karakterek ,Django hős szerelmes,spoiler,QT-egotrip ?,...komolyan te melyik filmet nézted ?A legutolsó karater is hozza a kötelezőt,kiváltképp a Christoph Waltz,nem kevésbé J Fox.Nagyon régen láttam ilyen jó mozit,ellenben ilyen szar kritikából naponta jut egy:-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.07. 15:40:22

Durva, hogy majdnem mind az 5 ponttal egyetértek, mégis jobban bejött, mint a brigantik. :D

gunsmoke (törölt) 2013.02.07. 18:56:14

@Orosdy Dániel: Igazad van, visszaszívom! De a film hosszára negatívumként hivatkozni (és azon kívül egyetlen konkért érvet sem felhozni), akkor is butaság (ha ez is sértő, akkor emigrálok). Akik ezt mondják, azoknak a Keresztapa vagy az Apokalipszis most is hosszú is unalmas filmek lesznek. Pedig nem is.

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.02.07. 21:47:29

@villalaci: Még csak ezt se sikerült eltalálnod, kritikára reagálsz-e...

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2013.02.07. 21:53:26

@gunsmoke: Ne emigrálj! :) A "jó, csak hosszú" létező és érvényes kritika lehet, ami persze nem zárja ki azt, hogy egy rohadt hosszú film is lehet iszonyatosan rohadt jó, a hosszától függetlenül vagy épp amiatt (a már említettek mellett a Sátántangótól a a XX. századon át a Leone veretesebb filmjeiig, és még folytatható a sor).
A kolléga szerint a kevesebb picit több lett volna, magyarán QT elhibázta a tempót. Nekem is nagyon tetszett a Django, de ezzel egyet tudok érteni (már a Kill Bill és a Brigantyk is lehetett volna picit rövidebb-feszesebb, főleg az előbbi. Ettől még rohadt jó mozik.)
süti beállítások módosítása