Tűz, bűn, ünnep, szerelem + Facebook

2010. november 10. 14:15 - filmvilág

Premierek a héten

MÁR MEGINT TE - Andy Fickman (A Boszorkány-hegy, Micsoda srác ez a lány!) romkomjában a Kristen Bell által alakított Marninek meg kellene barátkoznia a gondolattal, hogy bátyja leendő felesége (Odette Yustman) az ő legnagyobb középiskolai riválisa lesz. Hogy hogynem, a menyasszony nagynénije (Sigourney Weaver) pedig Marni anyjának (Jamie Lee Curtis) egykori ősellensége. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Sajnos a végkifejletre kicsorbul a szatirikus él és a két horror-ikon beígért fizikai küzdelme is elmarad, átadva a helyet egy szolidra vett közös lubickolásnak a kortárs romkomok langyos vizében. (Varró Attila kritikája a decemberi Filmvilágban lesz olvasható.)

SZERELMI BŰNÖK - Az idén augusztusban elhunyt Alain Corneau filmje is egy női rivalizálásról szól, de ez a konfliktus jóval komolyabb. Szinopszis: „Isabelle (Ludivine Sagnier) Christine (Kristin Scott Thomas) beosztottjaként dolgozik egy nemzetközi multi francia kirendeltségén. Bár a felszínen barátoknak és tökéletesen összeillő munkatársaknak tűnnek, a két nő igen különböző. Christine manipulálja Isabelle-t és ellopja annak briliáns ötleteit, hogy a saját érdemeit kovácsolja vele. Maximálisan visszaél a pozíciója nyújtott lehetőségekkel, egyre kegyetlenebbül viselkedik.” [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: A Szerelmi bűnök Corneau életművének ismeretében erős szerzői darab, sok évtizedes rendezői obszessziók letisztultabb, de töretlen pesszimizmusú szemléltetése, amely az emberi – közelebbről: a női – lélek sötét szenvedélyeit a racionális elme precíz számításaival párosítja (…) Egyszeri ezredfordulós thrillerként nézve viszont nem sokat kínál közönségének. (Varró Attila kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)

A LÁNY, AKI A TŰZZEL JÁTSZIK - A világsikert aratott Millennium-trilógia második részének adaptációjában a tetovált lányt, Lisbeth Salandert gyilkossággal vádolják, Mikael Blomkvist kitartóan nyomoz, a nőgyűlölő férfiak pedig tovább folytatják mocskos üzelmeiket. (Ide kapcsolódó érdekesség: az előző rész rendezője, Niels Arden Oplev a napokban jelezte nem tetszését a készülő Fincher-adaptáció, és úgy általában az amerikai remake-mánia kapcsán.) [előzetes]


A Filmvilág kritikusa szerint: A lány, aki a tűzzel játszik nagyon gyorsan pörög, hangulata azonban nagyban elmarad A tetovált lányétól – az alkotók mintha nem tudtak volna másra koncentrálni a sűrű szövésű cselekményen kívül. (Vajda Judit kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)

ÜNNEPEK UTÁN - A román film egyik ifjú reménysége a sok közül, Radu Muntean (Jelszó: A papír kékre vált) új filmjében, nem meglepő módon, hétköznapi emberek hétköznapi problémáival foglalkozik. A főszereplő a negyvenes éveiben járó Paul, aki felesége háta mögött viszonyt folytat egy fiatal lánnyal, aki egyébként a kislánya fogorvosa. Közeleg a karácsony, és Paulnak döntenie kell kettejük között. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: A film egyetlen perce sem patetikus, vagy szánakozó. Éppen azért olyan hátborzongató, mert nem szól semmi különösről, mert a jelenetek, melyeket látunk, ismerőseink, vagy a mi életünk jelenetei is lehetnének. (Kolozsi László kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)

A hét bemutatója: SOCIAL NETWORK – A KÖZÖSSÉGI HÁLÓ
 
Alig hat évvel a Facebook közösségi szájt elindítása után megszületett az első film az időközben milliárdossá vált alapítóról, Mark Zuckerbergről, egy különös páros interpretálásában. David Fincher kultuszrendező és Aaron Sorkin sorozatíró (Az elnök emberei, A színfalak mögött) munkásságában nem sok közös pont volt – eddig. Utóbbi írta a film forgatókönyvét Ben Mezrich fikciós elemekkel tarkított (és hamarosan magyarul is megjelenő) dokuregénye (Véletlenül milliárdos – Hogyan született a Facebook) alapján. A végeredményt a közönség és a kritika is ovációval fogadta, legalábbis Amerikában. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Fincher és Sorkin nem generációs-, és nem is „Facebook-filmet” készített, hanem egy fiktív portrét, egy nagyon is konkrét személyről. Ez a portré azonban többet árul el róluk, mint az igazi Zuckerbergről. (Baski Sándor kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr662438462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.