TÚL JÓ NŐ A CSAJOM – A legújabb hollywoodi lúzervígjáték alapszituációja a címéből kiolvasható, a poénok jellegére pedig az írók előző dolgozatából (Szextúra) lehet következtetni.
A Filmvilág kritikusa szerint: A Túl jó nő a csajom alapjáraton Apatow-féle kisrealista komédia lenne, ha eltekintett volna az inkább germán humort preferáló célcsoporttól és poénjai nem tévednének altáji területekre. (Alföldi Nóra kritikája a Filmvilág májusi számában olvasható.)
A SIVATAG VIRÁGA – Sherry Horman filmje az egykori szomáliai szupermodell, Waris Dirie önéletírásából készült, aki hazájából 13 évesen elmenekülve lett a kifutók sztárja, később pedig az ENSZ különleges megbízottjaként – és mint maga is érintett – a női körülmetélés Afrikában honos barbár gyakorlata ellen próbált küzdeni. A főhőst Liya Kebede, etióp modell alakítja, angliai barátnőjét pedig Sally Hawkins (Hajrá boldogság!).
A Filmvilág kritikusa szerint: Horman filmje eltökélt és politikailag korrekt. A nőiségétől megfosztott díva tragédiája olyan hatásos felütés, hogy mellette még a kicsit esetlenül megírt rút kiskacsa sztori is megbocsátható. (Barkóczi Janka kritikája a Filmvilág májusi számában olvasható.)
PERZSIA HERCEGE – AZ IDŐ HOMOKJA – A PC hőskorának egyik klasszikus kalandjátékából a tapasztalt brit rendező, Mike Newell (Négy esküvő és egy temetés, Fedőneve: Donnie Brasco, Harry Potter és a Tűz Serlege) készített adaptációt Jake Gyllenhaal főszereplésével. A történet alapjául természetesen nem a játék legelső, még meglehetősen kezdetleges változata szolgált, hanem a 2006-os The Sands of Time. További szereplők: Gemma Arterton, Ben Kingsley, Alfred Molina.
A Filmvilág kritikusa szerint: Az alkotók meg sem próbálták felvenni a videójátékok felpörgetett tempóját – inkább lelassítottak, és az ellenfelek mechanikus szeletelése helyett egy igazi ráérős, régi vágású kalandfilmet varázsoltak elénk. (Vajda Judit kritikája a Filmvilág júniusi számában lesz olvasható.)
ANYÁTLANOK – A Ragyogj! rendezője valós történet alapján, egy angol újságíró memoárját adaptálva készített melodrámát egy feleség és anya nélkül maradó csonka család talpraállásáról, Clive Owennel a főszerepben.
A Filmvilág kritikusa szerint: Az Anyátlanok kétségkívül tanulságos film: kiderül belőle, hogy nem csak a gyászmunkát nem lehet megspórolni, de a forgatókönyv tisztességes kidolgozását sem. (Baski Sándor kritikája a Filmvilág júniusi számában lesz olvasható.)
A TÉBOLYULTAK – A Sziklák szeme és Az utolsó ház balra után egy újabb klasszikus hetvenes évekbeli horrorfilm jutott a remake sorsára. George Romero eredetijében egy kisváros lakói egyenként kezdenek megtébolyodni és egymás ellen fordulni. Breck Eisner adaptációja többnyire hűen követi az alaptörténetet, csak hangsúlyaiban tér el tőle. Főszereplők: Timothy Olyphant és Radha Mitchell.
A Filmvilág kritikusa szerint: Míg az alapfilmnél a borzalom abból fakadt, hogy testközelből sosem tudhattuk, vajon a vírus vagy az emberi természet jelent nagyobb veszélyt, ma biztos távolba helyezve tőlünk könnyedén elválik a vér a víztől – így csak a borzongás marad. (Varró Attila kritikája a Filmvilág májusi számában olvasható.)