Utolsó kommentek:

Filmnéző Lehel 2018.05.23. 14:10:57

A Netflixnek, nincs ellenére, hogy moziban is menjenek filmjei és nem ők tagadják meg ezt tőlünk, csak mivel azt mondják, hogy mellette ők a streamingre is felteszik a filmeket, a mozik nem hajlandóak vetíteni a filmjeiket.

Bejegyzés: Filmvilág Podcast #24.5 - Netflix vs. Cannes, avagy a streamelés az utolsó szög a mozi koporsójában?

diszkriminans 2018.05.21. 21:25:10

A másik, hogy ahogy az amerikaiak egyre rosszabb filmeket csinálnak, azzal párhuzamosan a sorozataik egyre jobbak. Ez is a mozit gyengíti, de inkább ahogy írtam, átalakítja más típusú filmek fel3é.

Bejegyzés: Filmvilág Podcast #24.5 - Netflix vs. Cannes, avagy a streamelés az utolsó szög a mozi koporsójában?

diszkriminans 2018.05.21. 21:23:19

@szepipiktor:
Ma kevesen járnak moziba, de a Pláza mozik kivételével mindegyik mozi főleg európai művészfilmeket, vagy kevésbé mainstream filmeket játszik, amelyek miatt egyelőre még mindig érdemes moziba menni, csak sokkal szűkebb rétegnek, ugyanakkor a filmek jellege miatt épp fordított a helyzet, mint mondod, sokkal kevesebb a popcorn zörgés, hangoskodás, mint 10-15 éve.

Bejegyzés: Filmvilág Podcast #24.5 - Netflix vs. Cannes, avagy a streamelés az utolsó szög a mozi koporsójában?

szepipiktor 2018.05.21. 20:06:04

Zavar, hogya témát szándékosan félremagyarázzák!
1) valóban más világot élünk, a fejlődést nem lehet régi érdekek miatt megakadályozni!
2) ma a mozi már nem tölti be az eredeti szerepén, ma a mozi már csak audiovizuális prezentáció, erre gyártja Hollywood a gender, faji, nemi stb. kategóriákhoz a gagyik százait, a fiatalok csökkent ízléséhez az egyre primitívebb remake-ket.
3) ma a mozi popkorn, cocacola és hatalmas hangzavar, eltünt a mozi lényege.
4) a filmek nem mérhetők fel előre, a trailerek már üzletté váltak, abból eldönteni, hogy egy film jó-e vagy sem, csak a butáknak lehetőség. Most ha a trailer miatt elmegyünk a családdal, akkor a 4 jegy és a plázabarangolás, kajálás kb. 15-20000 forint is lehet, miközben egy borzalmas szar filmet láttunk, de ha már ottvagyunk. Szóval a mozi már csak marketingalapú mágnes a fogyassz halmaznak.
5) igen, ha már vettem otthonra "mozit", akkor otthon, alsógatyában, a lábamat feltéve akarok mozizini és ha rámjön, hát leállítom és elvégzem a dolgom.
6) ma már válogat a foghyasztó! a tévé is ezért halódik, mert nem ők döntsék már el (a reklámbevétel miatt), hogy én mit és mikor nézzek!
.
És akkor ti csak egy számunkra nem is lényeges szolgáltatásról beszéltek...

Bejegyzés: Filmvilág Podcast #24.5 - Netflix vs. Cannes, avagy a streamelés az utolsó szög a mozi koporsójában?

ekszvájzed 2018.05.21. 14:36:07

Ja, Athénát a Holnapoliszból MEACULPA ki is hagytam, pedig ő talán a mai filmes sci-fi egyik ikonja ... S tekintve, hogy a gyerekrobot "sosem nő fel", hacsak nem helyezik át az agyát, a megfelelő fokozatot elérve, egy felnőtt formába, gépi vagy szintetikus testbe, a dolog még összetettebb.

Tehát még egyszer, a gyermek a gyerekvilág varázslatával, intuícióival nyer meg, fordít jóra, vagy épp leplez le hús-vér embereket, és mivel gép is, az alapmorál, mint kódex, jó esetben elvileg megdönthetetlenül fixálva van benne asimov-robotikailag,

így minden ismeret, amit a gépi agy tanulva és tapasztalva megszerez, feltárja az ellentmondásokat, az erkölcsi alapok, valamint a szituációk és a viselkedések között.

Ha pedig mint "tabula rasa" van aktiválva, és rögtön "mélyvízbe dobva", és a teljes semmire építkezik, (mint a csupasz testként és lélekként, biológiai lényként felnőtt testbe zárt Leeloo, az ötödik elemből, aki ugyan nem egy robot, hanem egy megtervezett és vészhelyzetre létrehozott avatár, vagy klón) akkor a teljesen kifejlett elme világra ébredése adja a kimeríthetetlen témát.

Ezért is érdekes a gyerekrobot alakja.

S olyat még nem láttam, hogy a képzelőerővel áldott sci-fi alkotók egy ilyen lényt eleve gonosznak, vagy jónak indítottak volna, (hacsak nem konkrét másolatot akartak bemutatni, egy elképzelt élő személyről) minden ilyesmi menet közben formálódott ki, az alaphoz adódott impulzusok hatására. Pontosan, ahogy a gyerekfigura megkívánja.

Bejegyzés: Robot vs. ember - Lázadó Évák

ekszvájzed 2018.05.21. 13:00:32

Kiváló írás, de a robotgyerekeket kihagytad, Pinokkió kései utódait ... Spielbeg AI-ját, vagy EVA-t, abból a nagyon is logikátlan 2011-es spanyol filmből, esetleg a Kémkölykök robot-gyerekmásolatait, Vickit a 80-as évekbeli amerikai tévés sit-com sorozatból, vagy az Astro Boy rajzfilm főhősét, és netán a Resident Evil Vörös Királynőjét, meg még egy jó csomó másikat, a szépirodalomból is,

akiket igazi gyerek helyett használnak, amíg nem lesz egy, vagy annak pótlására, ha meghalt, stb. Vagy épp idegenek készítik őket, beszivárgónak, megtévesztésül, csakúgy, mint a fent említettek közül egyik-másikat is. Más célból hál'Istennek nem, szerencsére "az" a gondolat még egyik fantasztát se környékezte meg. Ők csak a gyermeki ártatlanság, tisztaság és gyengeség társadalmakban, közösségekben élő (tév)képzetei útján "hódítanak"

Érdekesek a tanulás, a "felnövés", a gyerekek természete, gondolkodása szempontjából. És ha valakik lázadók, hát nekik, a tanulás és megismerés útján azzá kell válniuk. És adott esetben, ha megragadhatják az irányítást, pusztítóvá, bosszúállóvá.

Vagy hogy a felnőtt ember, akibe részben bele van kódolva, hogy milyen atavisztikus, gyerekkori, vagy az akkori önmagára reflektáló gondolatok, érzések öntik el egy gyermek láttán, mennyire tudja őket másnak nézni, mint gépnek. S hogy lehet leutánozni egy gyereket, ha már egy felnőttet se könnyű? :)

Bejegyzés: Robot vs. ember - Lázadó Évák

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2018.05.18. 09:44:27

@Kozika: Az a helyzet, hogy az itunes és a podcast addict is a soundcloudra (illetve a kapcsolódó tárhelyre) feltöltött adásokat játssza le, a soundcloudra viszont ingyenesen csak 3 órányi anyagot lehet feltenni. Amikor túllépjük ezt a keretet, a régi adásokat elnémítják. Egyelőre sajnos nem fér bele a büdzsénkbe, hogy fizessünk a tárhelyért :(

Szóval az összes adás csak a Mixcloudon van fent, mert oda korlátlan mennyiségű anyagot lehet feltölteni.

Bejegyzés: Filmvilág Podcast #24 - A Marvel-vonaton nincsen fék?

Kozika · http://www.k-1.hu 2018.05.18. 09:25:40

A régi részek esetleg felkerülnek az itunes-ra? mert a podcast addict csak azt a kettőt látja, ami ott van. Oké, van mixcloudom és soundcloudom is a telón, de így könnyebb lenne :)

Bejegyzés: Filmvilág Podcast #24 - A Marvel-vonaton nincsen fék?

Insurgent 2018.05.01. 20:11:42

Kár, hogy a film egy szándékos koncepció mentén semmiféle magyarázatot vagy kapaszkodót nem ad az idegenek idekerüléséről vagy szándékairól. Ezt leszámitva nagyon jó az egész!

Bejegyzés: Csendkirályság - Hang nélkül

kiraly.andras 2018.04.30. 20:07:02

@Huber Zoltán: Mondom én, hogy enélkül is meg lehet találni, csak érthetetlen a fentiek hiánya. Nem ez az internet lényege: kapcsolatok a különböző helyeken lévő oldalak között? Hivatkozás innen oda? Meg mondjuk fogyasztóbarátság. Ha van hova mutatni, megteszem. Stb. Kösz.

Bejegyzés: Csendkirályság - Hang nélkül

Huber Zoltán 2018.04.30. 19:41:58

@kiraly.andras: kérésed számunkra parancs. a film amúgy már elég ismert, de ha kimaradt eddig a hype, a google elég jó találati arányokkal dolgozik ilyen esetekben is

Bejegyzés: Csendkirályság - Hang nélkül

kiraly.andras 2018.04.30. 19:38:05

Sziasztok! Ha már nincs valami link (iMDB, tMDB, stb), akkor legalább az eredeti címet leírhatnátok. Nyilván így is meg lehet találni, miről van szó, de mi az akadálya a fentiek közlésének?

Bejegyzés: Csendkirályság - Hang nélkül

Huber Zoltán 2018.04.30. 14:08:43

@scorsesefan: Igen, nekem is eszembe jutott pont Waititi, ami egy jó irány kétségtelenül, de egyetértek veled, sajnos fontosabb a hézagmentes univerzumépítés meg a brand, tehát ezek az alkotók is adott határok között mozoghatnak. No persze ez még bőven jobb, mint a semmi és talán később a Marvel is rugalmasabb lesz, de amíg a mostani módszer ennyi pénzt termel, minek változtatnának?

Bejegyzés: A mindenhatóság paradoxona - Bosszúállók: Végtelen háború

scorsesefan 2018.04.28. 22:07:35

"Arról nem is beszélve, hogy a képregények másik sikeres módszere, hogy bátor kísérletezéssel, meghökkentő verziókkal és markáns látásmódú alkotókkal frissítik fel a kifulladni látszó karaktereket."

Waititi vagy Coogler (vagy korábban Shane Black) leigazolása ilyen szempontból szerintem nem rossz iránymutató (amennyiben őket markáns látásmódú alkotóknak hívjuk), és a Párduc (a többi Marvel filmhez képest mindenképpen) egészen provokatív is lett. De amennyire látom, a Marvel azért megadja a kereteket, amin belül lehet mozogni, és ebben mondjuk még egy jó ideig én sem várok jelentős változást...

Bejegyzés: A mindenhatóság paradoxona - Bosszúállók: Végtelen háború