Filmvilág blog

Szakmai programok a csütörtökön kezdődő Titanicon

2017. április 03. - filmvilág

amerikai_pasztoral.jpg

Csütörtökön kezdődik és április 13-áig tart a 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál. Idén az Uránia Nemzeti Filmszínház és a Toldi mozi mellett új helyszínként bekapcsolódik a „Pop-Up Cinema@Ódry Színpad SZFE” is, ahol a vetítések mellett a Titanic MasterClass színesíti a fesztivál kínálatát. A programsorozat keretében beszélgetések lesznek a Titanicon futó egy-egy filmhez kapcsolódóan: az Ewan McGregor által rendezett Amerikai pasztorálról és Philip Roth-ról, a legendás angol rendező, Terence Davies A lélek saját társat választ című drámája mentén pedig Emily Dickensonról. A közönség találkozhat Török Ferenc 1945 című alkotásának operatőrével, Ragályi Elemérrel, valamint az idei zsűri egyik tagjával, Frédéric Strauss francia filmkritikus, forgatókönyvíró-rendezővel is. A beszélgetéseken a részvétel ingyenes. 

ÁPRILIS 6-án, csütörtökön 16:45-kor FÓKUSZBAN: Amerikai pasztorál címmel lesz beszélgetés Philip Roth 1997-ben napvilágot látott Pulitzer-díjas regényéről, melyet a kétszeres Golden Globe-jelölt, a történet főhősét is megformáló Ewan McGregor vitt filmre. Rendezőként ez első nagyjátékfilmje. A beszélgetés résztvevői: M. Nagy Miklós, az Európa Kiadó igazgatója és Csákvári Géza filmkritikus, a moderátor Szalkai Réka. A filmet április 10-én 20 órakor és 11-én 18.30-kor vetítik majd szintén a Pop-Up Cinema@Ódry Színpad SZFE-n. 

ÁPRILIS 7-én, pénteken 16:45-kor Vendégünk a végtelenből címmel Bollobás Enikő tart előadást Emily Dickinson életéről és költészetéről A lélek saját társat választ (A Quiet Passion) című Terence Davies filmhez kapcsolódóan. A legendás angol rendező megindító filmjét április 7-én 20 órakor az Ódryn, 9-én 20.30-kor pedig az Uránia Nemzeti Filmszínházban vetítik.

ÁPRILIS 10-én, hétfőn 16:45-kor Török Ferenc 1945 című alkotásának operatőrével, Ragályi Elemérrel Szabó Gábor beszélget, 

ÁPRILIS 11-én, kedden 16:45-kor pedig Katasztrófa után címmel Strausz László, Varga Balázs filmtörténészek és Zombory Máté szociológus beszélgetnek a filmről. Az 1945-öt április 8-án 20:30-kor az Uránia Nemzeti Filmszínházban, 10-én 18 órakor a Pop-Up Cinema@Ódry Színpad SZFE-n, 12-én, szerdán 21 órakor pedig a Toldi moziban nézhetI meg a közönség a Titanicon. 

Végül  ÁPRILIS 12-én, szerdán 16:45-kor A francia szerzői film jövője és piaca címen tart előadást Frédéric Strauss, a Titanic Nemzetközi Filmfesztivál idei zsűrijének tagja, francia filmkritikus, forgatókönyvíró és rendező, francia nyelven, tolmácsolással. A moderátor Gyenge Zsolt filmkritikus. 

A Titanic MasterClass programsorozat helyszíne a Pop-Up Cinema @Ódry Színpad, SZFE (1088 Budapest, Vas u. 2/c.). A beszélgetéseken a részvétel ingyenes.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr212398537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása