Filmvilág blog

Csak Isten bocsáthat meg - ahogy a Torrent Népe látta

Vigyázat: csúnya szavak! (+18)

2013. augusztus 07. - Baski Sándor

onlygod.jpgA héten kerül mozikba Nicolas Winding Refn új filmje, a Csak Isten bocsáthat meg. A Drive sikerének köszönhetően jelentősen megugrott az idehaza korábban csak a Titanic Fesztivál látogatóinak körében ismert dán rendező népszerűsége, így az új produkció bemutatóját nagyobb várakozás övezte, pláne, hogy a főszerepet ismét Ryan Gosling alakítja. A Csak Isten bocsáthat meg azonban nem a Drive folytatása, Refn egyáltalán nem vette figyelembe új rajongóinak elvárásait, de még a kritika véleménye sem érdekelte. A Cannes-i premiert követően zúgolódtak is a kritikusok, de a közönség nagyobb része sem tudja leplezni a zavarát. Az alábbiakban illusztrációként a két legnépszerűbb magyar fájlcserélő oldal kommentfaláról szemezgetünk néhány korhatáros véleményt. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy jó páran pozitívan nyilatkoztak a filmről.) Vajon hogyan képes ilyen indulatokat kiváltani egy szerzői film? Ha egy néző, a megtévesztő reklámkampány hatására súlyos ezreket fizet ki a mozipénztárnál, talán joggal háborodik fel, az illegális letöltőktől azonban mégiscsak szokatlan ez a reakció. (A torrentoldalakon a legtöbb film adatlapjánál a kommentek 90%-ában a feltöltést köszönik meg a userek, többmondatos véleménynyilvánításra, netán heves vitákra ritkán van példa.)

Refn, eddigi munkásságát és a rá jellemző punk attitűdöt ismerve, valószínűleg tökéletesen elégedett lenne, ha tudná, mennyire sikerült megosztania a magyar nézőket (is).

 
csakisten.jpg"Ez egy beteg elme szüleménye. Ryan Gosling: 3 mondata volt egy nagy 0 volt a teljesítménye, ezt még faterom is eljátszhatta volna ha nem lenne állandóan éjszakás." (maximum)

"Drive nagyon tetszett, de ez a film egyszerűen rossz volt. Pedig szeretem a művész filmeket. Például ott van a Donnie darko, Madárka, Rablóhal ezek mind jó művészfilmek." (hdbalu)

"Hát nem tudom,szerintem sz@r film.Olyan ázsiai stílusú. Már a drive sem állt jól,de ez gáz......" (gahor72)

„Nekem is csak Isten bocsáthat meg... (Amiért megnéztem.)” (SimonPhoenix)

"Senkinek nem ajánlom a megtekintését, igazi fos film, hatalmas csalódás, zagyva, unalmas, öncélúan művészieskedő, vontatott baromság." (toilet)

„De tényleg mit akartak azzal hogy a filmből 30 perc az simán csak sétálás, jó esetben nem lassított felvétellel? Én pár perc után elkezdtem tekergetni az ilyen nesze semmi részeket, az első 2 ilyennél visszanéztem hogy nem-e maradok le valamiről de tényleg csak ennyi volt hogy vmék sétál..a csávó is jó mikor énekelget, legaább tudja az ember hogy na itt lehet megint tekerni. :D”  (Spurs)

„Hááááát! Én szeretem az elvont, kicsit művészi filmeket de ez egy ,kicsit sok volt. Többet vártam a végére. Sok volt a lassítás, elmélkedés, látomás. Inkább a Drive még egyszer. Mindenesetre ne az asszonnyal nézzétek, ő nem fogja értékelni.” (efbiaj)

„Valóban nagyon rossz film volt. Annak kellett volna levágni a karját, aki ezt megcsinálta.” (rolandbotos)

„Valaki könyörgöm magyarázza meg, mert most én elég hülyének érzem magam... Én nem értettem. Mármint azt igen, hogy mi történt, meg miért történt, de hogy ez a film jó volt? Mi volt a lényege a rendezés abszurditásának? Én komolyan mondom, hogy ez.... nem találok szavakat... ( Spoiler: Miért énekelt a faszi? )” (norman)

„Ha az emberek normális tempóban sétáltak volna, akkor kaptunk volna egy 50 perces mozit. Engem ez nagyon irritált. Jobb filmre számítottam. 3/10” (daw3)

„Geci szar volt ez a film! Akinek ez bejön az gondolkozzon el a szaros kis életén,mert nagyon gyenge az ízlés világa! 20 percnél szólalt meg először ez a díszfasz Ryan Gosling,és maga a sztori is egy dupla nulla! A végén pedig a megérdemelt negatív,senkiházi embereknek való befejezés!” (absyntherobi)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr925449797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása