Filmvilág blog

Godard és a Kodály módszer

The House at Pooneil Corners

2012. február 24. - Baski Sándor

Szimler Bálint és Rév Marcell közös audiovizuális projektjéről már esett szó a blogon. A Kodály-Method lényege: az alkotók magyar és nemzetközi előadók/zenekarok élő produkcióit rögzítik egy-egy markáns vizuális ötlet mentén. Hogy az ötlet nem új, azt az alábbi felvétel is tanúsítja, amelyen a Jefferson Airplane együttes rögtönzött koncertje látható 1968 novemberéből. A Schuyler Hotel tetején, teljes hangerővel előadott produkciót nem kisebb név, mint Jean-Luc Godard rögzítette a szemközti irodaházból, operatőri minőségben. A látszólag minden cél nélkül ide-oda vándorló kamera az együttes tagjain kívül az alkalmi performanszt megbámuló környékbeli lakosok reakcióit is rögzíti. Godard Kodály-Methodja annyiban mindenképpen izgalmasabb az utódok próbálkozásainál, hogy a végszót maga a rendőrség adja meg, beszüntetve az engedély nélkül tartott heppeninget.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr724192418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása